Friday, September 11, 2009

Umetnost onkraj časa:vpliv prihodnosti na preteklost

Če me vprašaš kaj je čas, ne vem odgovora. Če me ne vprašaš, potem ga vem.
Sveti Avguštin

Kvantna fizika, računalniška tehnologija in mediji so ključna polja, ki v tem trenutku oblikujejo okvire našega razumevanja sveta in producirajo nove perspektive znotraj dojemanja časa ter hkrati tvorijo drugo zavedanje o potencialih naše kreativne zavesti. To je senzorična percepcija, ki seže izven kartezijansko-newtonovskega okvirja bivanja: čas se premika sem ter tja, prihodnost vpliva na preteklost, zavest je dislocirana, v ospredje prihajajo stanja jasnovidnosti in stanja izventelesnosti. Čas je skompresiran v podobo – imago – zato Imaginarij elektromagnetnih transformacij pomeni lovljenje podobja - imaga, kot fizikalne posledice elektromagnetnega valovanja svetlobe - čas, ki je transformiran/skompresiran v mediju enega samega frame-a fotografije, ki je dekonstrukcija tekoče filmske podobe/videa. Trenutek ujetja imaga - transformacija elektromagnetnega valovanja v skompresiran čas fotografije, je analiza razpotegnjenega časa filma in brezčasnega gibanja videa, torej stanja stvari. Dejanje fotografiranja je montaža v razpotegnjenem času, ki nas vodi v mozaični ekran digitalne diskontinuitete. Plastenje v asociativnem prepletanju podatkov, ki jih spoznavamo skozi medij teleprezence skozi vse večje povezovanje računalnika in sistema telekomunikacij, pomeni pozicijo onkraj svoje tehnične oznake. Izven telesa, izven uma. To je asinhrona povezanost, v kateri lahko komuniciramo skozi elektronska omrežja, ne glede na to v katerem prostoru sveta se nahajamo ali v katerem »realnem« času smo se logirali v digitalni, neprestano in svobodno tekoči kontinuum interakcije, ki nam jo posreduje računalnik. Telematično omrežje razprši avtorstvo identitete, s tem spomin postane osvobojen časa in globalen znotraj svoje lastne dimenzije. Telematično omrežje je v tem trenutku razširjena telesnost, ki me tako zelo privlači, saj me emancipira od nostalgije za časom, ki ga v vsakem primeru nikoli ni bilo.

No comments: